Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/2127
Title: Проблемное поле современной аспирантуры
Other Titles: Problem field of modern postgraduate studies
Authors: Kapshutar, M. A.
Капшутарь, М. А.
Issue Date: 2020
Publisher: Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Уральский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения Российской Федерации
Citation: Капшутарь, М. А. Проблемное поле современной аспирантуры / М. А. Капшутарь // // Вестник Уральского государственного медицинского университета. — 2020. — № 1-2. — С. 19-21.
Abstract: This paper considers the state of training of personnel of higher qualification in postgraduate studies in the conditions of changing its place in the system of Russian education. Discussion issues discussed in the scientific environment related to the search for a new understanding of the purpose of modern postgraduate studies, the definition of its main functions are analyzed. The main approaches to determining the purpose of postgraduate studies are considered. Requirements to the structure and content of the educational program of postgraduate studies were analyzed. The relevance of development of various models of implementation of training of personnel of higher qualification is shown.
В данной работе рассматривается состояние подготовки кадров высшей квалификации в аспирантуре в условиях изменения ее места в системе российского образования. Анализируются дискуссионные вопросы, обсуждаемые в научной среде, связанные с поиском нового понимания цели современной аспирантуры, определением ее основных функций. Рассмотрены основные подходы к определению цели аспирантуры. Проанализированы требования к структуре и содержанию образовательной программы аспирантуры. Показана актуальность разработки различных моделей реализации подготовки кадров высшей квалификации.
Keywords: POSTGRADUATE STUDIES
SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL PERSONNEL
EFFICIENCY OF POSTGRADUATE STUDIES
FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARD
BASIC PROFESSIONAL EDUCATIONAL PROGRAM
PROFESSIONAL STANDARD
COMPETENCES
АСПИРАНТУРА
НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КАДРЫ
ЭФФЕКТИВНОСТЬ АСПИРАНТУРЫ
ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ
ОСНОВНАЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ СТАНДАРТ
КОМПЕТЕНЦИИ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/2127
Origin: Вестник Уральского государственного медицинского университета. 2020. №1-2
Appears in Collections:Журнал "Вестник Уральского государственного медицинского университета"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
usmu_vestnik_2020_1-2_004.pdf160,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.