Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/24651
Title: | Сравнение подходов к обучению медицинского персонала навыкам коммуникации с пациентами в медицинских университетах Ирана и России |
Other Titles: | Comparison of approaches to training medical personnel in patient communication skills in medical universities of Iran and Russia |
Authors: | Hazratgholi zad Negin Artyukhova, S. A. Хазратголи зад Негин Артюхова, С. А. |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | ФГБОУ ВО УГМУ Минздрава России |
Citation: | Хазратголи зад Негин. Сравнение подходов к обучению медицинского персонала навыкам коммуникации с пациентами в медицинских университетах Ирана и России / Хазратголи зад Негин, С. А. Артюхова. - Текст: электронный // Медицинское образование, наука, практика : Сборник статей X Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 22-23 апреля 2025 г. Т. 2. - Екатеринбург, 2025. – С. 1229-1232. |
Abstract: | The aim of this study is to compare approaches to teaching communication skills in Iran and Russia, identify their similarities and differences, and propose recommendations for improving educational programs. Цель исследования — сравнить подходы к обучению коммуникативным навыкам в Иране и России, выявить их сходства и различия, а также предложить рекомендации для совершенствования образовательных программ. |
Keywords: | COMMUNICATION SKILLS MEDICAL EDUCATION IRAN RUSSIA SIMULATION TRAINING CULTURAL ASPECTS КОММУНИКАТИВНЫЕ НАВЫКИ МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИРАН РОССИЯ СИМУЛЯЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ КУЛЬТУРНЫЕ ОСОБЕННОСТИ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/24651 |
Origin: | Медицинское образование, наука, практика : Сборник статей X Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 22-23 апреля 2025 г. Т. 2. |
Appears in Collections: | НОМУС УГМУ |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
USMU_Sbornik_statei_2025_520.pdf | 279,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.