Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/21322
Title: | Буллинг в студенческой среде и его влияние на успеваемость |
Other Titles: | Bullying in the student environment and its impact on academic performance |
Authors: | Gunko, E. A. Korovina, A. E. Munina, I. V. Гунько, Е. А. Коровина, А. Е. Мунина, И. В. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | ФГБОУ ВО УГМУ Минздрава России |
Citation: | Гунько, Е. А. Буллинг в студенческой среде и его влияние на успеваемость / Е. А. Гунько, А. Е. Коровина, И. В. Мунина. - Текст: электронный // Актуальные вопросы современной медицинской науки и здравоохранения : Сборник статей IX Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 17-18 апреля 2024 г. Т. 1. - Екатеринбург, 2024. – C. 650-653. |
Abstract: | The aim of the study is to discover the facts of bullying among students and to find out its impact on academic performance and to develop recommendations for its prevention. The object of the study was 100 students of USMU of the Ministry of Health of Russia, including 56 girls and 44 boys. The average age of the respondents was 18-25 years old. Цель исследования – обнаружить факты буллинга в студенческой среде и выяснить его влияние на успевамость, а также разработать рекомендации для его предотвращения. Объектом исследования, стали 100 студентов УГМУ Минздрава России, из них 56 девушек и 44 юноши. Средний возраст респондентов составил 18-25 лет. |
Keywords: | BULLYING STUDENT ACADEMIC PERFORMANCE UNIVERSITY REDUCING AGGRESSION БУЛЛИНГ СТУДЕНТ УСПЕВАЕМОСТЬ УНИВЕРСИТЕТ СНИЖЕНИЕ АГРЕССИИ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/21322 |
Origin: | Актуальные вопросы современной медицинской науки и здравоохранения : Сборник статей IX Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 17-18 апреля 2024 г. Т. 1. |
Appears in Collections: | НОМУС УГМУ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
USMU_Sbornik_statei_2024_162.pdf | 166,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.