Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/21321
Title: | Феномен эмоционального выгорания у студентов 1-го курса медицинского университета |
Other Titles: | Phenomenon of emotional burnout in 1st year medical university students |
Authors: | Kondaurova, V. E. Penkova, E. A. Кондаурова, В. Е. Пенькова, Е. А. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | ФГБОУ ВО УГМУ Минздрава России |
Citation: | Кондаурова, В. Е. Феномен эмоционального выгорания у студентов 1-го курса медицинского университета / В. Е. Кондаурова, Е. А. Пенькова. - Текст: электронный // Актуальные вопросы современной медицинской науки и здравоохранения : Сборник статей IX Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 17-18 апреля 2024 г. Т. 1. - Екатеринбург, 2024. – C. 647-650. |
Abstract: | The aim of this study is to investigate the causes and symptoms of emotional burnout of medical students at the initial stage of mastering the profession, to find out the share of students exposed to emotional burnout, to propose ways to combat emotional burnout based on the identified causes and symptoms of this phenomenon. Цель исследования – изучить причины и симптомы эмоционального выгорания студентов-медиков на начальном этапе освоения профессии, выяснить долю студентов, подверженных эмоциональному выгоранию, предложить способы борьбы с эмоциональным выгоранием на основе выявленных причин и симптомов данного явления. |
Keywords: | EMOTIONAL BURNOUT STUDENTS MEDICAL SCHOOL STRESS THREE-FACTOR MODEL ЭМОЦИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИЙ ВУЗ СТРЕСС ТРЕХФАКТОРНАЯ МОДЕЛЬ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/21321 |
Origin: | Актуальные вопросы современной медицинской науки и здравоохранения : Сборник статей IX Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 17-18 апреля 2024 г. Т. 1. |
Appears in Collections: | НОМУС УГМУ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
USMU_Sbornik_statei_2024_161.pdf | 178,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.