Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/18814
Title: Результаты дидактического тестирования студентов лечебно-профилактического факультета на кафедре анатомии человека: сравнительный анализ
Other Titles: Results of didactic testing of general medicine students at the department of human anatomy: comparative analysis
Authors: Ivachev, P. V.
Mostovaya, E. M.
Mitrofanova, K. F.
Ponomarev, A. S.
Ивачев, П. В.
Митрофанова, К. А.
Мостовая, Е. М.
Пономарев, А. С.
Issue Date: 2019
Publisher: ООО «Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации»
Citation: Результаты дидактического тестирования студентов лечебно-профилактического факультета на кафедре анатомии человека: сравнительный анализ / П. В. Ивачев, К. А. Митрофанова, Е. М. Мостовая, А. С. Пономарев. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2019. – № 14(182). – С. 144-148.
Abstract: The comparative analysis of the results of the didactic testing of general medicine students at the department of human anatomy performed during 2017/2018 and 2018/2019 academic years allows to determine approximate criteria for education quality evaluation. The data acquired helps to verify the results of mastering the didactic units according to the methodology of the Federal examination of professional education. The results of didactic testing in the groups of comparison allow to specify approaches for evaluation of the degree of mastering the didactic units and integrate them in the system of academic performance evaluation.
Сравнительный анализ данных дидактического тестирования на кафедре анатомии человека, проводимый на протяжении 2017-2018 и 2018-2019 учебных годов среди студентов лечебно-профилактического факультета, позволяет установить ориентировочные критерии качества обучения. Полученные данные позволяют верифицировать результаты освоения дидактических единиц применительно к методике Федерального экзамена профессионального образования (ФЭПО). результаты дидактического тестирования в сравниваемых группах позволяют уточнить критериальные подходы оценки уровня освоения дидактических единиц и интегрировать их в балльно-рейтинговую систему учета учебных достижений.
Keywords: COMPUTER TESTING
MEDICAL STUDENTS
METHODS OF ACADEMIC PERFORMANCE EVALUATION
ANATOMY
КОМПЬЮТЕРНОЕ ТЕСТИРОВАНИЕ
СТУДЕНТ-МЕДИК
МЕТОДИКА ОЦЕНКИ УЧЕБНЫХ ДОСТИЖЕНИЙ
АНАТОМИЯ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/18814
Origin: Уральский медицинский журнал. 2019. № 14(182).
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2019_182_14_024.pdf293,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.