Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/16395
Title: Инновационные модели и технологии обучения в сфере социального и медицинского образования
Other Titles: Innovative models and technologies of training in the sphere of social and medical education
Authors: Ivachev, P. V.
Ивачев, П. В.
Issue Date: 2010
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Ивачев, П. В. Инновационные модели и технологии обучения в сфере социального и медицинского образования / П. В. Ивачев. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2010. – T. 71, № 6. – С. 107-110.
Abstract: Such methodological approaches as Online Education, E-Learning, and Blended Education satisfy the expectations in the sphere of medical, pharmaceutical and socio-professional education and can be taken as a principle domestic educational system of professional training. Before scientific and pedagogical community this raises the serious problems connected with the reconsideration of traditional approaches to the formation of students’ competences and to the quality management of training specialists.
Методологические подходы online education, e-Learning, blended education удовлетворяют ожиданиям в сфере медицинского, фармацевтического и социально-профессионального образования и могут быть положены в основу отечественной образовательной системы подготовки кадров. Это ставит перед научно-педагогическим сообществом серьезные задачи, связанные с переосмыслением традиционных подходов формирования компетенций обучающихся и управления качеством подготовки специалистов.
Keywords: QUALITY CONTROL
MEDICAL EDUCATION
УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ
МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/16395
Origin: Уральский медицинский журнал. 2010. Т. 71, № 6.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2010_71_6_019.pdf179,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.