Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/15485
Title: Сравнительный анализ состояния здоровья старшеклассников в школах Санкт-Петербурга с углубленным содержанием образования на рубеже веков
Other Titles: Comparative analysis of senior health at schools of St. Petersburg with profound educational content on the turn of the century
Authors: Suvorova, А. V.
Yakubova, I. Sh.
Chernyakina, T. S.
Blinova, L. T.
Суворова, А. В.
Якубова, И. Ш.
Чернякина, Т. С.
Блинова, Л. Т.
Issue Date: 2012
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Сравнительный анализ состояния здоровья старшеклассников в школах Санкт-Петербурга с углубленным содержанием образования на рубеже веков / А. В. Суворова, И. Ш. Якубова, Т. С. Чернякина, Л. Т. Блинова. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2012. – T. 100, № 8. – С. 94-98.
Abstract: Indicators of the health of adolescents 15-17 years old learning in schools with profound content of education are analyzed in comparison with their contemporaries in the beginning last century 90-ies the first decade last new century. It is established that the modem high school students have lower health status than their contemporaries in the 90s of last century. In majority of adolescents were diagnosed combined polysystem changes in health status and only 5% of students were considered completely healthy. The results indicate that in schools with profound educational content, it is necessary to carry out preventive and corrective measures aimed at preserving the health of adolescents, as well as usage of teaching educational technology in order to facilitate the assimilation of a considerable amount of knowledge without compromising the health of students.
Проведен сравнительный анализ показателей состояния здоровья подростков 15-17 лет, обучающихся в школах Санкт-Петербурга с углубленным содержанием образования, в начале 90-х годов прошлого века и первом десятилетии настоящего столетия. Установлено, что современные старшеклассники, обучающиеся в данных школах, имеют более низкие показатели состояния здоровья, чем их сверстники 90-х годов прошлого века. У большинства подростков диагностированы сочетанные полисистемные изменения, а абсолютно здоровыми признаны не более 5% учащихся. Полученные результаты свидетельствуют о необходимости проведения в школах с углубленным содержанием образования профилактических и оздоровительных мероприятий, направленных на сохранение здоровья подростков, а также использование в учебном процессе педагогических технологий, способствующих усвоению значительного объема знаний без ущерба для здоровья учащихся.
Keywords: ADOLESCENTS
HEALTH
SCHOOLS WITH PROFOUND EDUCATIONAL CONTENT
ПОДРОСТКИ
СОСТОЯНИЕ ЗДОРОВЬЯ
ШКОЛЫ С УГЛУБЛЕННЫМ СОДЕРЖАНИЕМ ОБРАЗОВАНИЯ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/15485
Origin: Уральский медицинский журнал. 2012. T. 100, № 8.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2012_100_8_025.pdf226,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.