Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/14626
Title: Мотивация как элемент управления качеством медицинской помощи при социально значимых заболеваниях
Other Titles: Motivation as an element of medical help quality management at socially important diseases
Authors: Vorontsov, T. N.
Matveeva, E. S.
Воронцов. Т. Н.
Матвеева, Е. С.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Воронцов, Т. Н. Мотивация как элемент управления качеством медицинской помощи при социально значимых заболеваниях / Т. Н. Воронцов, Е. С. Матвеева. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2015. – T. 128, № 5. – С. 125-128.
Abstract: The present article deals with the problem of some aspects of motivation as an element of management activity of health protection managers of different levels in order to improve medical help quality including early diagnostics of socially important diseases. Researches have been held with the help of questionnaire method, 129 managers of different level of primary and specialized section have taken part in it. The role of individual motivating factors in managing working staff and achieving the tasks set have been studied. It has been found out that the overwhelming majority of managers share the opinion that it is necessary to use different incentives in work to improve its efficiency. Money reward, convenient working schedule and available social quarantees are considered to be the most important from this point of view. Corporative measures, as concerns the opinion of the interviewed, are the least important.
В настоящей статье рассмотрены некоторые аспекты мотивации как элемента управленческой деятельности руководителей здравоохранения разного уровня в целях повышения качества медицинской помощи, в том числе при ранней диагностике социально значимых заболеваний. Исследование проводилось методом анкетирования, в котором приняли участие 129 руководителей различного уровня первичного и специализированного звена. Изучена роль отдельных мотивирующих факторов в управлении трудовым коллективом и достижении поставленных целей. Установлено, что подавляющее большинство руководителей считает необходимым применять различные стимулы в работе для повышения ее эффективности. Наиболее значимыми с этих позиций признаны материальное вознаграждение, удобный график работы и наличие социального пакета. Наименьшей мотивирующей силой, по мнению опрошенных, обладают корпоративные мероприятия.
Keywords: MOTIVATION
HEALTH PROTECTION MANAGERS
MEDICAL HELP QUALITY
SOCIALLY IMPORTANT DISEASES
МОТИВАЦИЯ
РУКОВОДИТЕЛИ ЗДРАВООХРАНЕНИЯ
КАЧЕСТВО МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ
СОЦИАЛЬНО ЗНАЧИМЫЕ ЗАБОЛЕВАНИЯ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/14626
Origin: Уральский медицинский журнал. 2015. T. 128, № 5.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2015_128_5_023.pdf619,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.