Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/14019
Title: Государственно-частное партнёрство в маркетинговой тактике частной стоматологической клиники по закреплению клиентской базы
Other Titles: Public-private partnership in marketing tactic of a private dental clinic aiming at assigning its client base
Authors: Soloviev, I. R.
Sivkov, I. A.
Lopatin, A. Yu.
Butorina, O. A.
Kuzmin, Yu. F.
Соловьев, И. Р.
Сивков, И. А.
Лопатин, А. Ю.
Буторина, О. А.
Кузьмин, Ю. Ф.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Государственно-частное партнёрство в маркетинговой тактике частной стоматологической клиники по закреплению клиентской базы / И. Р. Соловьев, И. А. Сивков, А. Ю. Лопатин [и др.]. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2015. – T. 131, № 8. – С. 93-98.
Abstract: Some criteria of attractiveness of private dental clinics for patients were determined, and the leading factor is the quality of the provided services. Peculiar quality criteria and control system were developed and implemented. A marketing approach of widening the client base of the dental clinic by means of public-private partnership was applied. Measures of improving the inter-personal relations between the dental-therapists and patients were implemented, and sufficient widening and assigning the client base of a newly arranged multifunctional dental center was displayed.
Выделены критерии привлекательности частных стоматологических клиник для пациентов, ведущим среди них признано качество оказанных услуг, разработаны и внедрены собственные критерии качества и система его контроля. Применён маркетинговый приём расширения клиентской базы стоматологической клиникой путём участия в государственно-частном партнёрстве. Предприняты меры по совершенствованию межличностных отношений врача-стоматолога и пациента, выявлено значительное расширение и закрепление клиентской базы вновь открывшегося многофункционального стоматологического центра.
Keywords: DENTAL CLINICS
MARKETING TECHNOLOGIES
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ КЛИНИКИ
МАРКЕТИНГОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/14019
Origin: Уральский медицинский журнал. 2015. T. 131, № 8.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2015_131_8_018.pdf289,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.