Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/13381
Title: | Реформирование высшего профессионального образования в Санкт-Петербургской химикофармацевтической академии |
Other Titles: | Reform of higher education in St-Petershurg Chemical-Pharmaceutical Academy |
Authors: | Meliksetyan, А. А. Меликсетян, А. А. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Меликсетян, А. А. Реформирование высшего профессионального образования в Санкт-Петербургской химикофармацевтической академии / А. А. Меликсетян. - Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2016. – T. 144, № 11. – С. 157-160. |
Abstract: | This article shows the dynamics of the Russian Federation consolidated budget expenditure on education, as well as the dependence of a passing score in the St. Petersburg Chemical-Pharmaceutical Academy (SPCPA) of the proportion of seats occupied privileged categories of students. The dynamics of change in the number of examinations, which should be passed by students of Faculty of Pharmacy SPCPA were analyzed. В данной статье представлена динамика расходов консолидированного бюджета Российской Федерации на образование, а также показана зависимость проходного балла в Санкт-Петербургской химико-фармацевтической академии (СПХФА) от доли мест занятых льготной категорией учащихся. Проанализирована динамика изменения количества экзаменов, сдаваемых студентами фармацевтического факультета СПХФА. |
Keywords: | EDUCATION EXAMINATION CONSOLIDATED BUDGET PASSING SCORE ОБРАЗОВАНИЕ ЭКЗАМЕН КОНСОЛИДИРОВАННЫЙ БЮДЖЕТ ПРОХОДНОЙ БАЛЛ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/13381 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2016. T. 144, № 11. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2016_144_11_027.pdf | 640,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.