Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/1331
Title: Действующая модель оценки качества преподавания вопросов медицинских осмотров водителей автотранспортных средств в рамках повышения квалификации медицинских кадров
Other Titles: The current model of assessment of teaching quality of medical examinations of drivers of motor vehicles in order to improve training of medical personnel
Authors: Guselnikov, S. R.
Samylkin, A. A.
Lipatov, G. Ya.
Gogoleva, O. I.
Adrianovsky, V. I.
Naritsyna, Yu. N.
Nefedova, Yu. N.
Ryzhkova, I. A.
Гусельников, С. Р.
Самылкин, А. А.
Липатов, Г. Я.
Гоголева, О. И.
Адриановский, В. И.
Нарицына, Ю. Н.
Нефёдова, Ю. Н.
Рыжкова, И. А.
Issue Date: 2019
Publisher: Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Уральский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения Российской Федерации
Citation: Действующая модель оценки качества преподавания вопросов медицинских осмотров водителей автотранспортных средств в рамках повышения квалификации медицинских кадров / С. Р. Гусельников, А. А. Самылкин, Г. Я. Липатов [и др.] // Вестник Уральского государственного медицинского университета. — 2019. — № 2. — С. 42-46.
Abstract: The analysis of the current model for assessing the quality of teaching issues of organizing and conducting medical examinations of motor vehicle drivers at the Department of Hygiene and Occupational Diseases of the Ural State Medical University has been carried out. It is shown that the existing model for assessing the quality of training of specialists on the issues of “Medical examinations of motor vehicle drivers” at the university serves as a universal tool for determining competitiveness in the market of educational services. The use of telemedicine technologies has allowed to increase the resource efficiency of consumers of educational services (health workers, managers of health facilities, owners of motor transport enterprises, etc.) and optimize the process of training specialists. Monitoring the quality of training and teaching can significantly improve the efficiency of management decisionmaking and the quality of education at the Department of Hygiene and Occupational Diseases of the Ural State Medical University.
Проведен анализ действующей модели оценки качества преподавания вопросов организации и проведения медицинских осмотров водителей автотранспортных средств на кафедре гигиены и профессиональных болезней Уральского государственного медицинского университета (УГМУ). Показано, что существующая модель оценки качества обучения специалистов по вопросам «Медицинских осмотров водителей автотранспортных средств» в УГМУ служит универсальным инструментом определения конкурентоспособности на рынке образовательных услуг. Использование телемедицинских технологий позволило увеличить ресурсоэффективность потребителей образовательных услуг (медицинских работников, руководителей ЛПУ, владельцев автотранспортных предприятий и т.д.) и оптимизировать процесс обучения специалистов. Мониторинг качества обучения и преподавания может существенно повысить эффективность принятия управленческих решений и качество образования на кафедре гигиены и профессиональных болезней УГМУ.
Keywords: MONITORING OF THE QUALITY OF TEACHING
MEDICAL EXAMINATIONS OF DRIVERS OF MOTOR VEHICLES
EDUCATIONAL AND METHODICAL COMPLEX OF THE DISCIPLINE
TEST TASKS
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА ПРЕПОДАВАНИЯ
МЕДИЦИНСКИЕ ОСМОТРЫ ВОДИТЕЛЕЙ АВТОТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЙ КОМПЛЕКС ДИСЦИПЛИНЫ
ТЕСТОВЫЕ ЗАДАНИЯ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/1331
Origin: Вестник Уральского государственного медицинского университета. 2019. №2
Appears in Collections:Журнал "Вестник Уральского государственного медицинского университета"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
usmu_vestnik_2019_2_014.pdf194,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.