Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/13109
Title: Оценка результатов профессионального развития медицинских специалистов среднего звена
Other Titles: Assessment results professional development of medical specialists of an average link
Authors: Burlova, N. G.
Ponomareva, L. A.
Barinova, Y. Y.
Prokudina, N. E.
Бурлова, Н. Г.
Пономарева, Л. A.
Баринова, Ю. Ю.
Прокудина, Н. Е.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Оценка результатов профессионального развития медицинских специалистов среднего звена / Н. Г. Бурлова, Л. A. Пономарева, Ю. Ю. Баринова, Н. Е. Прокудина. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2017. – T. 150, № 6. – С. 79-87.
Abstract: In article the substantiation of the method of formalized individual assessment of results of professional development of medical specialists of an average link was given. Systematic multi-factor data analysis of the test survey, characterizing the level of development of additional professional programs, educational activity of specialist was conducted. The values of integral indicators, of influence coefficient, determining the most significant factors for the development of continuing medical education and a particular specialist in particular were obtained.
В статье приведено обоснование формализованного метода индивидуальной оценки результатов профессионального развития медицинских специалистов среднего звена. Выполнен системный многофакторный анализ данных тест-опроса, характеризующего уровень освоения дополнительных профессиональных программ, образовательной активности специалиста. Получены значения интегральных показателей, коэффициентов влияния, определяющих наиболее значимые факторы развития системы непрерывного медицинского образования и конкретного специалиста в частности.
Keywords: CONTINUING MEDICAL EDUCATION
A SYSTEMATIC MULTIVARIATE ANALYSIS
INTEGRAL INDICATOR
INDIVIDUAL ASSESSMENT
ADDITIONAL PROFESSIONAL PROGRAMS
НЕПРЕРЫВНОЕ МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СИСТЕМНЫЙ МНОГОФАКТОРНЫЙ АНАЛИЗ
ИНТЕГРАЛЬНЫЙ ПОКАЗАТЕЛЬ
ИНДИВИДУАЛЬНАЯ ОЦЕНКА
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/13109
Origin: Уральский медицинский журнал. 2017. Т. 150, № 6.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2017_150_6_018.pdf1,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.