Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/12941
Title: | Сравнительное исследование структуры профессиональной мотивации врачей и учебной мотивации студентов медицинского ВУЗа |
Other Titles: | Тhe comparative study of the structure of professional motivation of doctors and educational motivation of students of medical university |
Authors: | Sidenkov, M. K. Litvinenko, V. V. Sidenkova, A. P. Сиденков, М. К. Литвиненко, В. В. Сиденкова, А. П. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Сиденков, М. К. Сравнительное исследование структуры профессиональной мотивации врачей и учебной мотивации студентов медицинского ВУЗа / М. К. Сиденков, В. В. Литвиненко, А. П. Сиденкова. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2018. – T. 167, № 12. – С. 93-98. |
Abstract: | A particular feature of modernity is the growing need to improve the quality of the results of labor in all spheres of production activity. Professional competence of a specialist, including professional knowledge and skills acquired in the process of all production activities, starting from the period of study at the university, determines the achievement of high professional goals. An internal resource is the intense need-motivational tone of a specialist. The results of a randomized, comparative study of the structure of motivation of doctors for professional activity and the structure of motivation for vocational training of students at a medical college revealed a difference in the motivational profile. Особой чертой современности являются растущая необходимость в повышении качества результатов труда всех сфер производственной деятельности. Профессиональные компетенции специалиста, включающие профессиональные знания, умения и навыки, приобретаемые в процессе всей производственной деятельности, начиная с периода обучения в ВУЗе, детерминируют достижение высоких профессиональных целей. Внутренним ресурсом является напряженный потребностно-мотивационный тонус специалиста. результаты рандомизированного, сравнительного исследования структуры мотивации врачей к профессиональной деятельности и структуры мотивации к профессиональному обучению студентов медицинского ВУЗа выявило различие в мотивационном профиле. |
Keywords: | EDUCATIONAL MOTIVATION PROFESSIONAL MOTIVATION MOTIVATION OF STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES MOTIVATION FOR THE FUTURE PROFESSION STUDENTS OF THE PEDIATRIC FACULTY NEED-MOTIVATIONAL SPHERE PROFESSIONAL MOTIVATION OF PSYCHIATRISTS УЧЕБНАЯ МОТИВАЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ МОТИВАЦИЯ СТУДЕНТОВ МЕДИЦИНСКИХ ВУЗОВ МОТИВАЦИЯ К БУДУЩЕЙ ПРОФЕССИИ СТУДЕНТЫ ПЕДИАТРИЧЕСКОГО ФАКУЛЬТЕТА ПОТРЕБНОСТНО-МОТИВАЦИОННАЯ СФЕРА ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ ВРАЧЕЙ ПСИХИАТРОВ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/12941 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2018. Т. 167, № 12. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2018_167_12_017.pdf | 354,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.