Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/1278
Title: Инклюзивное вхождение современного человека в ситуацию постмодерна
Other Titles: Inclusive introduction of a modern person into a postmodern situation
Authors: Knyazev, V. M.
Князев, В. М.
Issue Date: 2018
Publisher: Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Уральский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения Российской Федерации
Citation: Князев, В. М. Инклюзивное вхождение современного человека в ситуацию постмодерна / В. М. Князев // Вестник Уральского государственного медицинского университета. — 2018. — № 4. — С. 33-37.
Abstract: The article analyzes the philosophical methodology of inclusive education Korkunov V.V. as a true analogue in the search for the methodology of entry of modern man in the situation of postmodern, in the realities of the educational space of post-Soviet Russia. The idea of the need for an inclusive entry of consciousness of modern man in the cultural and historical development of traditional, ideationally, spiritually meaningful culture.
В статье анализируется философская методология инклюзивного образования Коркунова В.В. в качестве верного аналога в поиске методологии вхождения современного человек в ситуацию постмодерна, в реалии образовательного пространства постсоветской России. Проводится мысль о необходимости инклюзивного вхождения сознания современного человека в культурно-историческое развитие традиционной, идеационной, духовно содержательной культуры.
Keywords: PHILOSOPHICALLY MEANINGFUL METHODOLOGY OF INCLUSIVE EDUCATION KORKUNOVA, V. V.
CHARACTERISTIC INNOVATION OF EDUCATION TIME POST-MODERNISM
THE TEACHING OF P. A. SOROKIN ABOUT THE IDEATIONAL CULTURE OF TRADITIONAL CIVILIZATION AS A METHODOLOGICAL BEGINNING OF THE INCLUSIVE ENTRY OF MODERN PEOPLE INTO THE SITUATION OF POSTMODERN
ФИЛОСОФСКИ СОДЕРЖАТЕЛЬНАЯ МЕТОДОЛОГИЯ ИНКЛЮЗИВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ КОРКУНОВА В.В.
ХАРАКТЕРНЫЕ ИННОВАЦИИ ОБРАЗОВАНИЯ ВРЕМЕНИ ПОСТМОДЕРНА
УЧЕНИЕ П.А. СОРОКИНА ОБ ИДЕАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЕ ТРАДИЦИОННОЙ ЦИВИЛИЗАЦИИ КАК МЕТОДОЛОГИЧЕСКОЕ НАЧАЛО ИНКЛЮЗИВНОГО ВХОЖДЕНИЯ СОВРЕМЕННЫХ ЛЮДЕЙ В СИТУАЦИЮ ПОСТМОДЕРНА
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/1278
Origin: Вестник Уральского государственного медицинского университета. 2018. №4
Appears in Collections:Журнал "Вестник Уральского государственного медицинского университета"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
usmu_vestnik_2018_4_011.pdf229,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.