Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/24641
Title: Проблемы школьной медицины, пути их решения для сохранения здоровья школьников
Other Titles: Problems of school medicine, solutions to preserve the health of schoolchildren
Authors: Fedorova, A. S.
Gottfried, K. P.
Letaev, A. A.
Galiulina, O. V.
Федорова, А. С.
Готфрид, К. П.
Летаев, А. А.
Галиулина, О. В.
Issue Date: 2025
Publisher: ФГБОУ ВО УГМУ Минздрава России
Citation: Проблемы школьной медицины, пути их решения для сохранения здоровья школьников / А. С. Федорова, К. П. Готфрид, А. А. Летаев [и др.]. - Текст: электронный // Медицинское образование, наука, практика : Сборник статей X Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 22-23 апреля 2025 г. Т. 2. - Екатеринбург, 2025. – С. 1187-1192.
Abstract: The aim of this study is to study the health status of schoolchildren and their ideas about healthy lifestyle, analyze the current state of school medicine, develop a set of measures for school medical staff aimed at protecting the health of students and propose programmatic measures for the effective formation of healthy lifestyle.
Цель исследования — изучить состояние здоровья школьников, и их представления о ЗОЖ, проанализировать текущее состояние школьной медицины, разработать комплекс мероприятий для медицинских работников школы, направленных на охрану здоровья обучающихся и предложить программные мероприятия для эффективного формирования ЗОЖ.
Keywords: SCHOOL MEDICINE
SCHOOL CHILDREN HEALTH
RISK FACTORS
BAD HABITS
MEDICAL WORKERS
ШКОЛЬНАЯ МЕДИЦИНА
ЗДОРОВЬЕ ШКОЛЬНИКОВ
ФАКТОРЫ РИСКА
ВРЕДНЫЕ ПРИВЫЧКИ
МЕДИЦИНСКИЕ РАБОТНИКИ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/24641
Origin: Медицинское образование, наука, практика : Сборник статей X Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 22-23 апреля 2025 г. Т. 2.
Appears in Collections:НОМУС УГМУ

Files in This Item:
File SizeFormat 
USMU_Sbornik_statei_2025_511.pdf372,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.