Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/21911
Title: Тревожное расстройство с точки зрения нейробиологии: особенности эмоциональных состояний студентов-первокурсников
Other Titles: Anxiety disorder from the point of view of neurobiology: features of the emotional states of first-year students
Authors: Kaybalova, M. D.
Munina, I. V.
Кайбалова, М. Д.
Мунина, И. В.
Issue Date: 2024
Publisher: ФГБОУ ВО УГМУ Минздрава России
Citation: Кайбалова, М. Д. Тревожное расстройство с точки зрения нейробиологии: особенности эмоциональных состояний студентов-первокурсников / М. Д. Кайбалова, И. В. Мунина. - Текст: электронный // Актуальные вопросы современной медицинской науки и здравоохранения : Сборник статей IX Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 17-18 апреля 2024 г. Т. 2. - Екатеринбург, 2024. – С. 604-608.
Abstract: The aim of this study. To identify the causes and symptoms of anxiety among students. 40 first-year students aged 17 to 20 were observed at the USMU. Literature review and search for possible links of pathogenesis from the neurobiological point of view for therapy/prevention of anxiety in freshmen students.
Цель исследования – выявить причины возникновения тревожности у студентов и симптоматику.
Keywords: FIRST-YEAR STUDENT
ANXIETY
BODY REACTION
NEUROBIOLOGY
MECHANISM
EMOTIONAL BURNOUT
СТУДЕНТ-ПЕРВОКУРСНИК
ТРЕВОЖНОСТЬ
РЕАКЦИЯ ОРГАНИЗМА
НЕЙРОБИОЛОГИЯ
МЕХАНИЗМ
ЭМОЦИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/21911
Origin: Актуальные вопросы современной медицинской науки и здравоохранения : Сборник статей IX Международной научно-практической конференции молодых ученых и студентов, 17-18 апреля 2024 г. Т. 2.
Appears in Collections:НОМУС УГМУ

Files in This Item:
File SizeFormat 
USMU_Sbornik_statei_2024_480.pdf214,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.