Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/18821
Title: Пути повышения эффективности обучения пациентов с сахарным диабетом 2 типа в условиях повседневной практики врача-эндокринолога
Other Titles: Assessment of the influence of attitude to the disease of patients with diabetes on the effectiveness of training in real clinical practice
Authors: Khieva, E. V.
Suplotova, L. A.
Raeva, T. V.
Хиева, Е. В.
Суплотова, Л. А.
Раева, Т. В.
Issue Date: 2019
Publisher: ООО «Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации»
Citation: Хиева, Е. В. Пути повышения эффективности обучения пациентов с сахарным диабетом 2 типа в условиях повседневной практики врача-эндокринолога / Е. В. Хиева, Л. А. Суплотова, Т. В. Раева. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2019. – № 14(182). – С. 44-47.
Abstract: Personal psychological characteristics of patients with SD are one of the factors influencing glycemic control and effectiveness of training in SD. it was revealed that the patients of the group of effective control have significant differences in their personal psychological characteristics in comparison with the patients of the group of ineffective control.
Личностные психологические особенности пациентов с СД являются одним из факторов, оказывающих влияние на гликемический контроль и эффективность обучения в ШД. Пациенты группы эффективного контроля имеют значимые различия по своим личностным психологическим особенностям в сравнении с пациентами группы неэффективного контроля.
Keywords: DIABETES
DIABETES SCHOOL EDUCATION
INDIVIDUAL PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF PATIENTS
САХАРНЫЙ ДИАБЕТ
ОБУЧЕНИЕ В ШКОЛЕ ДИАБЕТА
ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ПАЦИЕНТОВ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/18821
Origin: Уральский медицинский журнал. 2019. № 14(182).
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2019_182_14_007.pdf285,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.