Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/16665| Title: | Клинико-рентгенологическая характеристика пострадавших с переломами вертельной области бедренной кости |
| Other Titles: | Clinical radiological classification of patients with trochanteric area fractures |
| Authors: | Ushakov, S. A. Soldatov, Y. P. Lukin, S. Y. Ушаков, С. А. Солдатов, Ю. П. Лукин, С. Ю. |
| Issue Date: | 2009 |
| Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
| Citation: | Ушаков, С. А. Клинико-рентгенологическая характеристика пострадавших с переломами вертельной области бедренной кости / С. А. Ушаков, Ю. П. Солдатов, С. Ю. Лукин. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2009. – T. 62, № 8. – С. 115-118. |
| Abstract: | We have studied clinical radiological characteristics of injuries, associated diseases and traumas in 122 patients aged 20-87 years old with trochanteric area fractures. Identified signs proved stage by stage and combined management of associated traumas and pathologic conditions of organs and systems. У 122 пострадавших с переломами вертельной области бедренной кости в возрасте от 20 до 87 лет изучены клиникорентгенологические характеристики повреждений, сопутствующие заболевания и травмы, оценена тяжесть общего состояния. Выявленные признаки обосновывают этапностъ и комбинированное^ лечения сопутствующих травм и патологических состояний органов и систем. |
| Keywords: | FRACTURE TROCHANTERIC AREA ASSOCIATED DISEASE SEVERITY OF CONDITION ПЕРЕЛОМ ВЕРТЕЛЬНАЯ ОБЛАСТЬ БЕДРЕННАЯ КОСТЬ СОПУТСТВУЮЩИЕ ЗАБОЛЕВАНИЯ ТЯЖЕСТЬ СОСТОЯНИЯ |
| URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/16665 |
| Origin: | Уральский медицинский журнал. 2009. Т. 62, № 8. |
| Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| UMJ_2009_62_026.pdf | 128,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.