Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/16349
Title: | Прогнозирование формирования нарушений вегетативной нервной системы у детей раннего возраста, перенесших церебральную ишемию в периоде новорожденности |
Other Titles: | Way of the forecasting of diseases vegetative nervous system at the early age children which has transferred cerebral ischemia in the newborn |
Authors: | Vedenina, J. A. Zakcharova, S. J. Веденина, Ю. А. Захарова, С. Ю. |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Веденина, Ю. А. Прогнозирование формирования нарушений вегетативной нервной системы у детей раннего возраста, перенесших церебральную ишемию в периоде новорожденности / Ю. А. Веденина, С. Ю. Захарова. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2010. – T. 70, № 5. – С. 66-69. |
Abstract: | With the purpose of forecasting early attributes frustrations of vegetative neural system at early age children which has transferred cerebral ischemia a various degree of weight in the newborn, the definition most informative diagnostic criteria’s with use of a discriminate mathematical method of the analysis is carried out. С целью прогнозирования ранних проявлений вегетативных расстройств (вегетативно-сосудистых и вегетативновисцеральных) у детей раннего возраста, перенесших церебральную ишемию различной степени тяжести в периоде новорожденности, проведено определение наиболее информативных диагностических критериев с использованием математического метода дискриминантного анализа. |
Keywords: | VEGETATIVE NERVOUS SYSTEM CHILDREN OF EARLY AGE FORECASTING ВЕГЕТАТИВНАЯ НЕРВНАЯ СИСТЕМА ДЕТИ РАННЕГО ВОЗРАСТА ПРОГНОЗИРОВАНИЕ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/16349 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2010. Т. 70, № 5. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2010_70_5_014.pdf | 158,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.