Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/14653
Title: | Малоинвазивная хирургия кистозных образований паренхиматозных органов брюшной полости у детей |
Other Titles: | Minimally invasive surgery parenchymal cysts abdominal children |
Authors: | Ognev, S. I. Tsap, N. A. Огнёв, С. И. Цап, Н. А. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Огнёв, С. И. Малоинвазивная хирургия кистозных образований паренхиматозных органов брюшной полости у детей / С. И. Огнёв, Н. А. Цап. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2015. – T. 127, № 4. – С. 114-117. |
Abstract: | Retrospectively and prospectively studied 53 clinical cases of surgical treatment of cystic formations of parenchpal abdominal organs in children. Experience in treatment of cysts various minimally invasive techniques. The most efficient and optimal results are achieved with laparoscopic fenestration of cysts in conjunction with argon plasma deepitelizatsii inner lining. Ретроспективно и проспективно изучено 53 клинических случая оперативного лечения кистозных образований паренхиматозных органов брюшной полости у детей. Представлен опыт лечения кист различными малоинвазивными методиками. Наиболее эффективные и оптимальные результаты достигнуты при лапароскопической фенестрации кист в сочетании с аргоноплазменной деэпителизацией внутренней выстилки. |
Keywords: | PARENCHYMAL ORGAN'S CYSTS ABDOMINAL CAVITY ENDOVIDEOSURGERY ARGON PLASMA COAGULATION КИСТЫ ПАРЕНХИМАТОЗНЫХ ОРГАНОВ БРЮШНАЯ ПОЛОСТЬ ЭНДОВИДЕОХИРУРГИЯ АРГОНОПЛАЗМЕННАЯ КОАГУЛЯЦИЯ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/14653 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2015. T. 127, № 4. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2015_127_4_025.pdf | 877,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.