Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/13953
Title: | Физиопсихопрофилатическая подготовка к родам: достижения, проблемы и перспективы |
Other Titles: | Preparation for childbirth: achievements, problems and perspectives |
Authors: | Prochorova, O. V. Prochorov, V. N. Прохорова, О. В. Прохоров, В. Н. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Прохорова, О. В. Физиопсихопрофилатическая подготовка к родам: достижения, проблемы и перспективы / О. В. Прохорова, В. Н. Прохоров. - Текст электронный // Уральский медицинский журнал. - 2016. – T. 138, № 5. – С. 45-48. |
Abstract: | The paper describes the history of prophylactic preparation for childbirth in Russia and abroad. The main directions psychoprophylactic work with pregnant women, are the main advantages and disadvantages of the schools of the future parents at the present stage. It is shown that fully carried out preparation for childbirth will help improve delivery and perinatal outcomes and should be used in all clinics obstetrics service. В работе описана история профилактической подготовки к родам в России и за рубежом. Представлены основные направления психопрофилактической работы с беременными, перечислены основные преимущества и недостатки школ будущих родителей на современном этапе. Показано, что полноценно проводимая подготовка к родам будет способствовать улучшению показателей течения беременности и родов и должна применяться во всех поликлинических учреждениях службы родовспоможения. |
Keywords: | PREPARATION FOR CHILDBIRTH SCHOOL MOTHERS OBSTETRIC AND PERINATAL OUTCOMES ПОДГОТОВКА К РОДАМ ШКОЛА БУДУЩИХ МАТЕРЕЙ АКУШЕРСКИЕ И ПЕРИНАТАЛЬНЫЕ ИСХОДЫ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/13953 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2016. T. 138, № 5. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2016_138_5_009.pdf | 213,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.