Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/13110
Title: | Актуальные аспекты профессионального развития медицинских специалистов среднего звена (обзор литературы) |
Other Titles: | Relevant aspects of the professional development of medical specialists of middle level (literature review) |
Authors: | Burlova, N. G. Бурлова, Н. Г. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Бурлова, Н. Г. Актуальные аспекты профессионального развития медицинских специалистов среднего звена (обзор литературы) / Н. Г. Бурлова. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2017. – T. 150, № 6. – С. 88-93. |
Abstract: | The article presents a review of the scientific literature on continuing medical education of mid-level professionals for the last 9 years, reflects the domestic and foreign experience of improving the General knowledge and professional competencies. The role of scientific research in nursing care for the professional development of specialists was actualized. В статье представлен обзор научной литературы по вопросам непрерывного медицинского образования специалистов среднего звена за последние 8 лет, отражен отечественный и зарубежный опыт совершенствования знаний, общих и профессиональных компетенций. Актуализирована роль научных исследований в сестринском деле для профессионального развития специалистов. |
Keywords: | PROFESSIONAL DEVELOPMENT CONTINUING MEDICAL EDUCATION ADDITIONAL VOCATIONAL PROGRAMS SELF-EDUCATION RESEARCH IN NURSING CARE ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ НЕПРЕРЫВНОЕ МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ САМООБРАЗОВАНИЕ НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ В СЕСТРИНСКОМ ДЕЛЕ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/13110 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2017. Т. 150, № 6. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2017_150_6_019.pdf | 293,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.