Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/13110
Title: Актуальные аспекты профессионального развития медицинских специалистов среднего звена (обзор литературы)
Other Titles: Relevant aspects of the professional development of medical specialists of middle level (literature review)
Authors: Burlova, N. G.
Бурлова, Н. Г.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Бурлова, Н. Г. Актуальные аспекты профессионального развития медицинских специалистов среднего звена (обзор литературы) / Н. Г. Бурлова. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2017. – T. 150, № 6. – С. 88-93.
Abstract: The article presents a review of the scientific literature on continuing medical education of mid-level professionals for the last 9 years, reflects the domestic and foreign experience of improving the General knowledge and professional competencies. The role of scientific research in nursing care for the professional development of specialists was actualized.
В статье представлен обзор научной литературы по вопросам непрерывного медицинского образования специалистов среднего звена за последние 8 лет, отражен отечественный и зарубежный опыт совершенствования знаний, общих и профессиональных компетенций. Актуализирована роль научных исследований в сестринском деле для профессионального развития специалистов.
Keywords: PROFESSIONAL DEVELOPMENT
CONTINUING MEDICAL EDUCATION
ADDITIONAL VOCATIONAL PROGRAMS
SELF-EDUCATION
RESEARCH IN NURSING CARE
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ
НЕПРЕРЫВНОЕ МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
САМООБРАЗОВАНИЕ
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ В СЕСТРИНСКОМ ДЕЛЕ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/13110
Origin: Уральский медицинский журнал. 2017. Т. 150, № 6.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2017_150_6_019.pdf293,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.