Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/1293
Title: | Образы «особенных» детей в истории культуры |
Other Titles: | The images of «special» children in the history of culture |
Authors: | Belousova, E. V. Белоусова, Е. В. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Уральский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения Российской Федерации |
Citation: | Белоусова, Е. В. Образы «особенных» детей в истории культуры / Е. В. Белоусова // Вестник Уральского государственного медицинского университета. — 2018. — № 4. — С. 14-18. |
Abstract: | The article investigates the transformation of the image of a child with physical and mental disabilities in the history of society, as well as its reflection in the literature. The phenomenon of «special» childhood is considered in two ways: in the historical and cultural context and on the example of literature for children with disabilities. В статье исследуется трансформация образа ребенка с физическими и психическими отклонениями в истории общества, а также его отражение в литературе. Феномен «особого» детства рассматривается двояко: в историко-культурном контексте и на примере литературы для детей-инвалидов. |
Keywords: | CHILDREN WITH DISABILITIES CHILDREN WITH DISABILITIES LITERATURE THE SOCIAL MODEL OF INCLUSION CULTURAL MODEL OF DISABILITY ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЛИТЕРАТУРА ДЛЯ ДЕТЕЙ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ СОЦИАЛЬНАЯ МОДЕЛЬ ИНКЛЮЗИИ КУЛЬТУРНАЯ МОДЕЛЬ ИНВАЛИДНОСТИ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/1293 |
Origin: | Вестник Уральского государственного медицинского университета. 2018. №4 |
Appears in Collections: | Журнал "Вестник Уральского государственного медицинского университета" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
usmu_vestnik_2018_4_005.pdf | 241,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.