Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/12540
Title: Оценка осанки с опорой на анатомические ориентиры как способ мотивации студентов к качественному изучению анатомии человека
Other Titles: Estimation of the position with support to anatomic centers as a method of motivation of students to qualitative studying of anatomy human
Authors: Dobrazova, D. A.
Vozzhaev, K. A.
Ponomarev, A. S.
Добразова, Д. А.
Возжаев, К. А.
Пономарев, А. С.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Добразова, Д. А. Оценка осанки с опорой на анатомические ориентиры как способ мотивации студентов к качественному изучению анатомии человека / Д. А. Добразова, К. А. Возжаев, А. С. Пономарев. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2019. – T. 171, № 3. – С. 125-126.
Abstract: The article discusses the relationship between the conduct of educational research works by students and the improvement of their performance. An example of the participation of students in the study of posture over three semesters is given. The conclusion is made about the need to organize such work to increase the motivation of students to the qualitative study of human anatomy.
В статье рассмотрена взаимосвязь между проведением учащимися учебных исследовательских работ и повышением их успеваемости. Приведен пример участия студентов в исследовании осанки на протяжении трех семестров. Сделан вывод о необходимости организации подобных работ для повышения мотивации студентов к качественному изучению анатомии человека.
Keywords: ANATOMY
POSTURE
ANATOMICAL LANDMARKS
MOTIVATION
PERFORMANCE
АНАТОМИЯ
ОСАНКА
АНАТОМИЧЕСКИЕ ОРИЕНТИРЫ
МОТИВАЦИЯ
УСПЕВАЕМОСТЬ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/12540
Origin: Уральский медицинский журнал. 2019. Т. 171, № 3.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2019_171_3_024.pdf190,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.