Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.usma.ru/handle/usma/12540
Title: | Оценка осанки с опорой на анатомические ориентиры как способ мотивации студентов к качественному изучению анатомии человека |
Other Titles: | Estimation of the position with support to anatomic centers as a method of motivation of students to qualitative studying of anatomy human |
Authors: | Dobrazova, D. A. Vozzhaev, K. A. Ponomarev, A. S. Добразова, Д. А. Возжаев, К. А. Пономарев, А. С. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации |
Citation: | Добразова, Д. А. Оценка осанки с опорой на анатомические ориентиры как способ мотивации студентов к качественному изучению анатомии человека / Д. А. Добразова, К. А. Возжаев, А. С. Пономарев. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2019. – T. 171, № 3. – С. 125-126. |
Abstract: | The article discusses the relationship between the conduct of educational research works by students and the improvement of their performance. An example of the participation of students in the study of posture over three semesters is given. The conclusion is made about the need to organize such work to increase the motivation of students to the qualitative study of human anatomy. В статье рассмотрена взаимосвязь между проведением учащимися учебных исследовательских работ и повышением их успеваемости. Приведен пример участия студентов в исследовании осанки на протяжении трех семестров. Сделан вывод о необходимости организации подобных работ для повышения мотивации студентов к качественному изучению анатомии человека. |
Keywords: | ANATOMY POSTURE ANATOMICAL LANDMARKS MOTIVATION PERFORMANCE АНАТОМИЯ ОСАНКА АНАТОМИЧЕСКИЕ ОРИЕНТИРЫ МОТИВАЦИЯ УСПЕВАЕМОСТЬ |
URI: | http://elib.usma.ru/handle/usma/12540 |
Origin: | Уральский медицинский журнал. 2019. Т. 171, № 3. |
Appears in Collections: | Журнал "Уральский медицинский журнал" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UMJ_2019_171_3_024.pdf | 190,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.