Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/14641
Title: Современное научное обоснование способа и коррекции фтордефицита у детей
Other Titles: The modern scientific substantiation of the method of correction of fluoride deficiency in children
Authors: Sannikova, N. E.
Krylova, L. К.
Borodulina, T. V.
Levchuk, L. V.
Tiunova, E. U.
Санникова, Н. Е.
Крылова, Л. В.
Бородулина, Т. В.
Левчук, Л. В.
Тиунова, Е. Ю.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский Центр Медицинской и Фармацевтической Информации
Citation: Современное научное обоснование способа и коррекции фтордефицита у детей / Н. Е. Санникова, Л. В. Крылова, Т. В. Бородулина [и др.]. – Текст: электронный // Уральский медицинский журнал. - 2015. – T. 127, № 4. – С. 56-58.
Abstract: The article presents results of a study level security fluoride, in interrelation with essential macro- and microelements, in infants and young children, depending on the type of feeding. We proved the need of developing medical and social interventions for the prevention fluoridedeficiency in infants. The authors propose the innovating method of effective prevention and correction of fluoride deficiency, starting from the one-month of age.
В статье отражены результаты исследования уровня обеспеченности фтором, во взаимосвязи с эссенциальными макро- и микроэлементами, у детей грудного и раннего возраста, в зависимости от вида вскармливания. Доказана необходимость разработки медико-социальных мероприятий по профилактике фтордефицитных состояний у детей. Авторами предложен инновационный способ эффективной профилактики и коррекции фтордефицитных состояний, начиная с месячного возраста.
Keywords: CHILDREN
FLUORIDE
CALCIUM
DEFICIENT STATES
PREVENTION AND CORRECTION
ДЕТИ
ФТОР
КАЛЬЦИЙ
ДЕФИЦИТНЫЕ СОСТОЯНИЯ
КОРРЕКЦИЯ И ПРОФИЛАКТИКА
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/14641
Origin: Уральский медицинский журнал. 2015. T. 127, № 4.
Appears in Collections:Журнал "Уральский медицинский журнал"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UMJ_2015_127_4_014.pdf159,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.