Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.usma.ru/handle/usma/1338
Title: Оценка качества подготовки студентов медицинского вуза по дисциплине «Гистология, цитология, эмбриология» при внедрении балльно-рейтинговой системы
Other Titles: Quality assessment of training of students of medical university on the discipline "Histology, cytology, embryology" in the implementation of the grade-a ranking system
Authors: Sazonov, S. V.
Сазонов, С. В.
Issue Date: 2019
Publisher: Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Уральский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения Российской Федерации
Citation: Сазонов, С. В. Оценка качества подготовки студентов медицинского вуза по дисциплине «Гистология, цитология, эмбриология» при внедрении балльно-рейтинговой системы / С. В. Сазонов // Вестник Уральского государственного медицинского университета. — 2019. — № 2. — С. 57-60.
Abstract: The article presents the experience of the Department of Histology in assessing the quality of student preparation, taking into account not only the average score for the discipline and the percentage of students who received traditional certification grades, but also the results of point-rating assessments in accordance with the recommendations of ECTS. The chosen approach not only makes it possible to conduct a more objective assessment of the quality of students' training in the discipline, but also allows, taking into account the recommendations of ECTS, to identify shortcomings in the learning process of students, to plan and carry out corrective measures in the educational process.
В статье приведен опыт кафедры гистологии по оценке качества подготовки студентов, учитывая не только средний балл по дисциплине и процент студентов, получивших традиционные аттестационные оценки, но и результаты балльно-рейтинговой оценки в соответствии с рекомендациями ECTS. Выбранный подход не только дает возможность проводить более объективное оценивание качества подготовки студентов по дисциплине, но и позволяет, учитывая рекомендации ECTS, выявлять недостатки в процессе обучения студентов, планировать и проводить корректирующие мероприятия в учебном процессе.
Keywords: QUALITY CONTROL OF KNOWLEDGE
IDENTIFICATION OF DISCREPANCIES
POINT-RATING SYSTEM
HISTOLOGY
КОНТРОЛЬ КАЧЕСТВА ЗНАНИЙ
ВЫЯВЛЕНИЕ НЕСООТВЕТСТВИЙ
БАЛЛЬНО-РЕЙТИНГОВАЯ СИСТЕМА
ГИСТОЛОГИЯ
URI: http://elib.usma.ru/handle/usma/1338
Origin: Вестник Уральского государственного медицинского университета. 2019. №2
Appears in Collections:Журнал "Вестник Уральского государственного медицинского университета"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
usmu_vestnik_2019_2_020.pdf194,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.